- Al 90 jaar met de tijd mee
- 90 jaar is mooi oud
- Festool Nederland
- Wonen in een 'Tiny House'
- Slagkracht in beeld
- Op bezoek bij Isover
- Nieuwe eisen aan isolatie
- Skantrae Slimseries
- Aansluitplicht op aardgas vervalt
- Nederland recycle-land
- Prefabdaken door Stiho
- Circulaire materialen
- Tuinhout impregneren
- Van fabrikant naar adviseur
- Stiho partners in circulair
- 2025: geen diesel-voertuigen meer
- Politiekeurmerk veilig wonen
- AMI: fabrikant van aluminium deurbeslag
- Isobouw Slimfort
- AKOR bouwt aan grootste Hudson's Bay van Europa
- AKOR bouwt aan grootste Hudson's Bay van Europa
- Prefab kozijn bij Stiho
- Nieuwbouw Zorgvilla De Meerlhorst in Heemstede
- Op bezoek bij Tremco
- Rookdichte leidingtunnel in het Erasmus Medisch Centrum
- Schadeherstel in Groningen
- Bouwpaneel heeft de grootste zaag van Nederland
- Timmerbedrijf met een sociaal karakter
- HMB profit locks & tools
- Logistiek ontzorgen op het Borneo-eiland
- Deuren afhangen is een vak
- Ons stop shop, one stop drop
- Jongeren opleiden tot vaklieden
- Aansprakelijkheid aangescherpt in 2018
- Bouwen in de achtertuin van Paleis Het Loo
- Grootste trends door Makita
- Compleet tegelassortiment op de bouwpleinen
- Prestigeproject voor Van Zoelen
- De bouw mag minder blauw
- Vrouwen kijken anders naar knelpunten
- Energiezuiniger en comfortabeler wonen
- Promat in Houten: expert in brandwerendheid
- Ecologisch bouwen vraagt om vakmanschap
- Een prefab-dak ligt er in één dag op
- Oome Raamsdonk werkt aan rijksmonument
- Stof tot nadenken
- Snel een waterdichte badkamer
- Vervanging gevels van 125 woningen door Weijman
- Slimfix Renotwin
- Zoeken op stiho.nl
- Staatsbosbeheer levert duurzaam Hollands hout aan Stiho
- Circulaire materialen
- Blogs
- 8 voordelen van een prefab-dak
- Promat klosmaatje
- Van Vuuren
- Slimme arbo-app
- Wat weet jij van Beng?
- Brandveilige eyecatcher in wooncomplex
- Bestellijsten op stiho
- "Perfecte oplossing voor de krapte op de woningmarkt"
- Ongebruikt geld voor nieuwbouw
- MOR Nieuw transformatie concept
- Pand met EPC-waarde van -1,4
- Algemene richtlijnen plaatmaterialen
- Kozijnshop
- Boulderhal
- 50/50 workcenter
- BREEAM punten met circulaire materialen
- Nominatie Shopping Award
- In 3 stappen circulair
- JP van Eesteren bouwt duurzaam kantoor
- cradle-to-cradle
- Bouwbedrijf van Leeuwen
- Circulair hout bij deelvervanging
- Veiligwerken met gebarentaal
- Biobased materialen
- Op bezoek bij Laserliner
- Over social return
- Schaduwkosten wet en regelgeving
- MPG eis juli 2019
- Kort nieuwsbericht over subsidies
- Programma Aanpak Stikstof (PAS)
- Willems Vastgoedonderhoud efficiënter door ketensamenwerking
- Op bezoek bij Norbord
- Vurenhout
- Stiho bestel app
- K_Dekker Kleinbouw
- Op bezoek bij Rehamij
- De Zeeuw sluit aan bij DSG_ CP
- Weekamp Profbox
- Nano infrarood Duurzaam Dutch
- Slagkracht blijft groeien
- Bouwgroep Moonen transformeert
- Bouw & Hout Convenant
- Bezoek Mapei
- Aardbevingsbestendige woning
- Boonzaaijer bouwt opslagloods
- Bouwbedrijf Groen bouwt Tiny House
- Polymeer
- Materiaal met een verhaal
- De Week van de Circulaire Economie
- Zomer en winterlijm
- FSC certificatie
- Regels nationale feestdagen
- Hoe robuust is een Faaywand?
- Droomhuis met prefabkap
- Lekkage opsporen
- Belastingaangifte tips ZZP'er
- Monique eerste VM Stiho
- Restaureren specialisme
- Digitaal consult
- Donor gebouw
- Q&A Rockpanel
- terugblik nieuws hijskraan
- Link in bio Instagram
- Online actie Giebels
- Rhinoprime nieuw
- Belastingmaatregelen tijdens corona
- exnb: Bouwwebinar extern
- Lijm met power magazine 5
- Bouwvak openingstijden
- Subsidieregeling eigenhuis
- Stiho Filippo mededeling
- Zonnepanelen DC Utrecht
- Velux Reward Campagne
- Rockpanel gevelbekleding
- Track & Trace
- Klant Dijkers Bestaat 200 Jaar - 70 Jaar Klant van Stiho
- Bouwbedrijf van Rhenen 35 jaar
Slagkracht in beeld

Samen slimmer in vastgoedonderhoud
Slagkracht® draait om procesoptimalisatie en diensten die nét even verder gaan. Door de krachten van de klant met die van Stiho te verenigen is echt maatwerk mogelijk. Vanuit deze “co-creatie” gedachte is Slagkracht ontwikkeld. Tijdswinst, geldbesparing en verhoging van de bewonerstevredenheid liggen binnen 100 dagen voor het grijpen. Mark van Breukelen van Stiho vertelt enthousiast over dit concept waarin producten en diensten gecombineerd worden.Mark vertelt: “Corporaties staan onder druk van de overheid, zeker de laatste jaren onder minister Blok. In Nederland zijn circa 5 miljoen woningen, waarvan ongeveer de helft is ondergebracht bij corporaties. Van de overheid moeten deze corporaties terug naar hun sociale rol, de mensen voorzien van betaalbare woningen. Daarnaast moet flink aan het onderhoudsbudget worden gesleuteld om kosten te drukken. Bij het uitschrijven van tenders wordt de aannemer dan ook behoorlijk uitgedaagd om kostenbesparend en dus efficiënter te werk te gaan. Dan moet je resultaatgericht naar je proces kijken. Hieruit is Slagkracht ontstaan.”
Samenwerken
Van aannemers wordt verwacht dat ze samen binnen een innovatieplatform bekijken hoe ze de processen van mutatieonderhoud en dagelijks onderhoud kunnen verbeteren. Dit is best een uitdaging want de aannemers zijn ook concurrenten van elkaar, maar moeten toch samenwerken. Mark: “We zijn samen met vier aannemers: Intersell, Van Wijk, Aalberts, Gooi’s Bouwbedrijf rond de tafel gaan zitten. Hoe kun je zo efficiënt mogelijk woningen opleveren en wat zijn de behoeften? Hieruit zijn de vier pijlers van Slagkracht ontstaan: logistiek, Stiho-bouwplein, digitaal en bewonerstevredenheid. We willen de klant ontzorgen en nemen de touwtjes graag uit handen wat tijdwinst oplevert en dus geld bespaard. De meest bijzondere tijdswinst behaal je dankzij ons principe van ‘uitlopen in de woning’. Wij leveren niet alleen de materialen precies op de plek waar je ze nodig hebt in de woning. We zorgen er ook nog eens voor dat de materialen in jouw werkvolgorde liggen.” Op www.stiho.nl/diensten/vastgoedonderhoud wordt stap voor stap uitgelegd hoe Slagkracht werkt en kun je video’s bekijken hoe de diensten tijdwinst opleveren.
Persoonlijke bestel-app
“We willen bij Stiho vooruitstrevend zijn en ook op het gebied van bestelgemak de klant tegemoet komen”, vervolgt Mark. “Met slagkracht wordt een bestel-app op maat gemaakt, de meest bestelde artikelen van de klant staan altijd bovenaan. Je kunt de code van je sleutelkluis vermelden, zodat Stiho de woning kan betreden om te leveren en zelfs foto’s toevoegen zodat de chauffeur nog beter rekening kan houden met de afleverplek.”
Bewonerstevredenheid
Je bent pas tevreden wanneer de bewoner dat ook is. Voor corporaties weegt dit zwaar. Door efficiënt met tijd, geld en ruimte om te gaan vergroot dat de kans op een positieve klantwaardering. Mark: “Samen met onze partner Afval.nl nemen we afval direct mee retour. Het comfort dat wij brengen aan de werkzaamheden, ziet de bewoner terug in de mogelijkheid om snel de woning te kunnen betrekken.”
Verandermanagement
Wanneer de klant overtuigd is van Slagkracht gaat Stiho samen met de klant een 100 dagen traject in. Want ook de mensen op de vloer moeten volgens een ander principe gaan werken. Stiho helpt hierbij. Mark: “We leggen uit wat Slagkracht voor het bedrijf betekent en we kijken samen hoe we de bestel-app kunnen inrichten. Na twee weken bekijken we samen hoe de eerste mutatie-levering is gegaan en of er aanpassingen nodig zijn. Na honderd dagen dragen we het volledig over. Met als doel dat er merkbaar procesoptimalisatie heeft plaatsgevonden en dit voortgezet kan worden binnen het bedrijf. Gaat de klant werken voor een andere corporatie starten we het proces gewoon weer opnieuw. Samen met onze partners kunnen we dit waarmaken.”
Intersell is een ervaren bouwer die actief is op diverse vakgebieden van de bouw en richt zich voornamelijk op renovatie en onderhoud. Een fijne partner in de denktank van Slagkracht. Hendrik Kemphorst, Directeur Niet Planmatig Onderhoud bij Intersell: “Vanaf het eerste moment was ik enthousiast over Slagkracht omdat wij als Intersell op zoek zijn naar partners die net als wij graag meer service willen leveren om de klant te ontzorgen en daarbij op zoek zijn naar een slimmere en efficiëntere samenwerking. Intersell is ketenpartner van de Alliantie voor het niet planmatig onderhoud. Met een aantal partners zijn wij opzoek gegaan naar leverancierspartners. Stiho is met het Slagkrachtconcept echt vernieuwend. Op dit moment gebruiken we Slagkracht in het mutatie onderhoud in de regio Gooi en Vechtstreek, binnenkort gaan we een pilot opstarten in Amsterdam. Het meest waardevolle onderdeel van Slagkracht voor ons is het uitleveren in de mutatiewoning door de steeds kortere doorlooptijden. We ontvangen materialen op de juiste plaats, volgorde en tijd zonder dat onze vakmannen tijd kwijt zijn met halen en wachten,
wat kostbaar is.” Ook de werknemers zijn enthousiast vertelt Hendrik: “Zij kunnen zich echt bezighouden met hun vak zonder dat ze met materialen hoeven te slepen. In de app aangeven wat er geleverd moet worden in de woning is bijvoorbeeld ook heel handig, deze functie wordt het meest gebruikt door onze werknemers. Door Slagkracht wordt er meerwaarde gecreëerd in ons proces.” Hij sluit af: “We hebben een fijne samenwerking met Stiho, alles is bespreekbaar en processen blijven we gezamenlijk optimaliseren.”
Artikelen en interviews als deze vind je in ons Stiho magazine. Voor meer informatie over slagkracht kan je natuurlijk ook altijd contact opnemen met een van onze vestigingen.